fbpx

Întrebări frecvente

Cum se citesc marcajele de pe anvelopă?

Pe flancul anvelopei, veți găsi toate informaţiile de care aveți nevoie. Vă explicăm semnificaţia acestor litere şi cifre cu ajutorul imaginii de mai jos:

Lățimea anvelopei

205 reprezintă lăţimea anvelopei, măsurată de la un flanc la altul (se mai numește lățimea benzii de rulare). Unitatea de măsură pentru lățimea anvelopei este milimetri (mm).

Înălțimea anvelopei 

55 reprezintă raportul dintre secţiunea transversală şi lăţimea anvelopei, exprimat procentual. 

De exemplu, un raport de aspect de 55 indică faptul că înălţimea anvelopei este 55% din lăţimea acesteia.

Cum se calculează înălțimea anvelopei?

Dacă doriți să aflați înălțimea profilului anvelopei, aceasta se poate calcula prin înmulțirea raportului înalțime/lățime (în exemplul nostru este 55%, adică vom folosi valoarea 0,55) cu lățimea anvelopei (în cazul nostru 205).

Înălțimea anvelopei = 0,55 x 205 = 112,75 mm

 

Diametrul anvelopei 

R17 este diametrul anvelopei și se măsoară în inchi.

R înseamnă radial, adică straturile din structura anvelopei sunt dispuse radial. Această notație reprezintă diametrul interior al anevelopei și indică diametrul jantei care se poate monta.

Cum se calculează diametrul unei anvelope?

Diametrul anvelopei se poate calcula adunând diametrul anvelopei (valoarea indicată după litera R și anume 17) la dublul înălțimii profilului (valoarea pe care am calculat-o anterior 112,75 mm).

Atenție: 17 este exprimat în inchi. Pentru realizarea corectă a calcului aceasta trebuie transformat în milimetri (mm).

1 inch = 25,4 mm

Diametru anvelopei = 17 x 25,4 + 2 x 112,75 = 431,8 + 225,5 = 657,3 mm

 

Indicele de sarcină 

96 este indicele de sarcină al anvelopei. Aceasta se referă la capacitatea portantă maximă și se măsoară în kilograme (kg).

Așadar, o anvelopă cu un indice de sarcină de 96 poate transporta o greutate de maxim 710 kg.

 

Tabel indicele de sarcină pentru anvelope

În tabelul de mai jos puteți vedea clasificarea anvelopelor în funcție de indicele de sarcină (sau clasificarea anvelopelor în funcție de indicele de greutate):

 

Indice de sarcină Sarcina pe anvelopa (kg) Indice de sarcină Sarcina pe anvelopa (kg) Indice de sarcină Sarcina pe anvelopa (kg)
60 250 96 710 132 2000
61 257 97 730 133 2060
62 265 98 750 134 2120
63 272 99 775 135 2180
64 280 100 800 136 2240
65 290 101 825 137 2300
66 300 102 850 138 2360
67 307 103 875 139 2430
68 315 104 900 140 2500
69 325 105 925 141 2575
70 335 106 950 142 2650
71 345 107 975 143 2725
72 355 108 1000 144 2800
73 365 109 1030 145 2900
74 375 110 1060 146 3000
75 387 111 1090 147 3075
76 400 112 1120 148 3150
77 412 113 1150 149 3250
78 425 114 1180 150 3350
79 437 115 1215 151 3450
80 450 116 1250 152 3550
81 462 117 1285 153 3650
82 475 118 1320 154 3750
83 487 119 1360 155 3875
84 500 120 1400 156 4000
85 515 121 1450 157 4125
86 530 122 1500 158 4250
87 545 123 1550 159 4375
88 560 124 1600 160 4500
89 580 125 1650 161 4625
90 600 126 1700 162 4750
91 615 127 1750 163 4875
92 630 128 1800 164 5000
93 650 129 1850 165 5150
94 670 130 1900    
95 690 131 1950    

 

Clasa de viteză

W indică clasa de viteză. Aceasta înseamnă viteza maximă a anvelopei, atunci când este umflată corect şi utilizată în sarcină. Se măsoară în km/h.

De exemplu, o anvelopă cu clasa de viteză W are o viteză maximă de 270 km/h.

Tabel clasele de viteză pentru anvelope

Tabelul de mai jos redă clasificarea anvelopelor în funcție de clasa de viteză:

 

Clasa de viteză Viteza maximă (km/h)
F 80
G 90
J 100
K 110
L 120
M 130
N 140
P 150
Q 160
R 170
S 180
T 190
U 200
H 210
V 240
ZR PESTE 240
W 270
Y 300

 

Recomandări pentru alegerea corectă a anvelopelor

Clasele nominale de sarcină şi de viteză trebuie luate în considerare împreună atunci când achiziționați anvelope noi. De asemenea, nu uitaţi să consultaţi recomandările producătorului.

Daca nu aveți anvelopele de origine ale vehiculului, căutați in ghidul de utilizare a vehiculului dvs. dimensiunea anvelopelor omologata de fabricant.

Cum reduc anvelope consumul de carburant?

Ştiaţi că anvelopele pot reduce până la 20% din consumul de carburant al vehiculului dumneavoastră? Alegerea unor anvelope cu un randament ridicat al consumului de carburant vă va oferi un plus de autonomie şi va reduce emisiile de CO2. În aceste condiții, clasa de consum de carburant a anvelopei este foarte importantă. 

Anvelopele care au clasa A aduc economiile cele mai mari de carburant, iar cele care au clasa G consumă cel mai mult. S-a calculat ca o anvelopa clasa A poate economisi până la 80 litri de carburant de-a lungul duratei sale de utilizare comparativ cu o anvelopa clasa G.

 

Care sunt ceilalți factori care influențează eficiența consumul de carburant?

  • Presiunea redusă în anvelope: umflarea necorespunzătoare a anvelopelor măreşte rezistenţa la rulare şi afectează aderenţa în condiții de carosabil umed;
Greutatea vehiculului şi modul de conducere a acestuia pot exercita, de asemenea, o influenţă semnificativă. Puteţi reduce consumul de carburant prin deplasarea 

Sunt noi anvelopele cumpărate pe www.tyrespro.ro?

În magazinul nostru online de anvelope vei găsi doar anvelope noi, produse în concordanță cu normele europene în vigoare și fabricate de cei mai mari producători de anvelope.

Producători de anvelope parteneri:

  • Michelin;
  • Continental;
  • Dunlop;
  • GoodYear;
  • BFGoodrich;
  • Firestone;
  • Bridgestone;
  • Lassa;
  • Firelli;
  • Matador;
  • Viking;
  • Hankook.
 

În magzinul online www.tyrespro.ro NU vei găsi anvelope resapate (o anvelopa resapata este o anvelopă uzată careia i s-a extras banda de rulare, și pe care a fost lipită o nouă bandă de rulare).

Care este vârsta anvelopelor?

În magazinul nostru online veți găsi doar anvelopele noi. Pentru a cunoaște exact săptămâna și anul fabricării, puteți citi numărul DOT de pe flancul anvelopei. Majoritatea anvelopelor pe care le găsiți în magazinul online sunt anvelope noi cu DOT mai mic de 2 ani. Anul de fabricație a anvelopelor este indicat clar în fișa-produs a articolului respectiv. 

Această informație nu poate fi cunoscută cu exactitate în momentul efectuării comenzii online, întrucât producătorii livrează anvelopele din diferite centre de stocare și produc aceeași anvelopă în mai multe fabrici.

Ce înseamnă marcajul DOT de pe anvelope?

DOT este abrevierea de la Department of Transportation, un departament guvernamental din SUA care a solicitat ca data de fabricație să fie inscripționată pe anvelope, pentru a facilita urmărirea acestora. 

Este bine să aveți în vedere faptul că marcajul DOT oferă informații despre data de fabricației a anvelopei și nu reprezintă un indicator pentru vârsta reală a anvelopelor sau nivelul de performanță. Totodată, codul DOT conține informații despre producătorul anvelopei și țara de proveniență a acestuia. De multe ori, șirul complet de litere și cifre DOT, ce conține și ultimul grup de cifre care indică data fabricației, apare doar pe un singur perete al anvelopei. 

 

Forma marcajului DOT de pe anvelope

 

Marcajul DOT de pe anvelope are următoarea formă:

DOT XXXX XXX(X) 0000

 

Primele două caractere inscriptionate reprezintă țara de fabricație și numele producătorului, iar ultimele două caractere din acest grup de patru reprezintă dimensiunea. Aceasta este standardizată de producător.

Următorul grup de patru sau de trei caractere este stabilit tot de producător și reprezintă lotul și tipul anvelopei, inscripționat pe baza codului intern de producție.

Ultimele patru cifre reprezintă data de fabricație a anvelopei. Primele două indică săptămâna din an în care a fost produsă anvelopa (care variază de la 1 la 53), iar ultimele două cifre arată anul de fabricație. 

 

Care este vârsta reală a anvelopelor?

Vârsta reală a anvelopelor depinde în primul rând de condițiile de utilizare și întreținere. Un alt factor de influență sunt condițiile climatice. Două anvelope care au ani de fabricație diferiți pot avea aceleași performanțe.

Așadar, poate indicat marcajul DOT vârsta reală a anvelopelor?

Răspunsul este nu, întrucât data de fabricație nu indică neapărat vârsta reală a anvelopelor și nici performanțele acestora.

Când încep să îmbătrânească anvelopele?

Din cauza oxigenului sub presiune din structura anvelopelor, acestea încep să îmbătrânească doar în momentul în care anvelopele sunt montate pe jantă. Înainte de montare, anvelopa nu este umflată, nu este încărcată și nu este supusă la variații mari de temperatură în depozit, așadar nu se deteriorează. 

 

Care sunt factorii care grăbesc îmbătrânirea anvelopelor?

Factorii care grăbesc îmbătrânirea anvelopelor sunt:

  • Condițiile de mediu (precum expunerea anvelopelor la lumina soarelui);
  • Condițiile de utilizare și întreținere a anvelopelor (presiunea scăzută a aerului din anvelopelor, depozitarea incorectă a anvelopelor).

Depozitarea anvelopelor pe o perioadă de un an reprezintă o uzură echivalentă cu 3 săptămâni de utilizare.

 

Recomandări privind durata de viață a anvelopelor tale

  • Cei mai mari producători de anvelope recomandă ca anvelopele să fie schimbate neapărat după 10 ani de la data fabricației, chiar dacă nu au ajuns la limita de uzură.
  • Anvelopele necesită o verificare atentă după 5 ani de la data de fabricație.
  • Pentru o durată de viață mai mare a anvelopelor, verificați lunar presiunea aerului din anvelope.

Ce garanție au anvelopele din magazinul online www.tyrespro.ro?

Anvelopele cumpărate pe www.tyrespro.ro prezintă garanția producătorului de anvelope. Pentru a beneficia de aceasta garantie, consultați specificațiile cu privire la respectarea condițiilor normale de utilizare pe care le veți primi odată cu produsul.

De unde provin anvelopelor din magazinul online www.tyrespro.ro?

Majoritatea centrelor de producție ale partenerilor noștri sunt în Europa: 

  • Michelin;
  • Continental;
  • Dunlop;
  • GoodYear;
  • BFGoodrich;
  • Firestone;
  • Bridgestone;
  • Lassa;
  • Firelli;
  • Matador;
  • Viking;
  • Hankook. 

 

O parte din anvelopele provenite de la producătorul BFGOODRICH sunt fabricate în Statele Unite. Anvelopele disponibile în magazinul online www.tyrespro.ro sunt omologate la normele europene.

Sunt toate anvelopele în stoc?

Platforma TYRES PRO este conectată la cele mai mari stocuri ale distribuitorilor din Europa, oferind clienților săi o gamă variată de produse. În cea mai mare parte anvelopele listate în magazinul online de anvelope www.tyrespro.ro sunt în stoc. Totuși, este posibil ca anumite anvelope să nu fie disponibile. În momentul în care alegeți o anvelopă care nu se află în stoc, acest lucru vă este semnalat clar. Dacă doriți să comandați o anvelopă care nu este pe stoc în momentul în care ați dorit să achiziționați produsul, ne puteți trimite un e-mail la topgtinternational@gmail.com și noi vă comunicăm când va fi din nou disponibil produsul și care ar fi termenul de livrare. 

Anvelopele sunt facturate cu TVA?

Anvelopele și toate serviciile asociate platformei www.tyrespro.ro sunt facturate cu un TVA de 19%.

Care sunt modalitățile de plata pe www.tyrespro.ro?

Platforma www.tyrespro.ro oferă clienților săi mai multe modalități de plată: 

  • ramburs, la primirea coletului;
  • card bancar: Visa, Visa Electron, EuroCard-MasterCard.

În viitor ne propunem să oferim și serviciul de plată prin cec sau transfer bancar. Mai multe detalii veți primi de la consilierii noștri la numărul de telefon 0741 092 533.

Plata mea este securizată?

Gestiunea tranzactiilor de pe platforma www.tyrespro.ro este asigurată de către bancă. Utilizăm o tehnologie performantă pentru a ne asigura că toți clienții noștri efectuează plăți într-un mediu securizat: un server securizat (SSL) asigura fiabilitatea tranzacțiilor noastre online. Acest program criptează toate datele dumneavoastră personale, indispensabile prelucrării comenzii, precum: nume, adresă, coordonate bancare. În timpul transferului prin intermediul internet, citirea lor este imposibilă.

Primesc o factură la efectuarea comenzii de anvelope?

Atunci când faceți o comandă în magazinul online www.tyrespro.ro, Se generează în mod automat o factură prin poșta electronică (pe e-mail), pe care o veți primi în termen de cel mult 5 zile lucrătoare. Această factură este nominală și include detaliile comenzii dumneavoastră, inclusiv prețul cu TVA. 

În cazul în care nu primiți factura, vă rugăm să verificați dacă aceasta nu a fost blocată de anti-spam-ul căsuței dumneavoastră electronice, mai exact, verificați în fișierul Spam. De asemenea, puteți să solicitați un duplicat de la departamentul de contabilitate, prin serviciul clienți al magazinului TYRES PRO, la numărul de telefon 0741.092.533.

Cum știu dacă comanda mea de anvelope a fost înregistrată?

La efectuarea comenzii, veți primi automat un e-mail cu un mesaj de confirmare a comenzii. Dacă nu primiți acest e-mail, verificați dacă e-mail-ul nu a clasificat drept Spam. Dacă

Cât costă livrarea anvelopelor?

Costurile de livrare sunt negociate astfel încât clienții noștri să plătească cât mai puțin. În prezent, costurile de livrare sunt acoperite de către client. În viitor ne propunem să acoperim pe anumite zone și costuri de livrare, astfel încât livrarea de anvelope să fie gratuită. În acest sens, vă invităm să urmăriți informațiile publicate pe site-ul nostru sau pe Facebook. Firmele de curierat național prin care trimitem anvelopele sunt: DPD curierat și GLS curierat.

Cum pot să urmăresc comanda ?

În cazul unei livrări de anvelope la domiciliu, vă vom trimite prin email un link ce va permite accesul personalizat la platforma de urmărire logistică a curierului.

Pot să modific adresa de livrare sau să schimb centrul de montaj după ce am efectuat comanda?

Ne angajăm să asigurăm un circuit logistic foarte rapid. Pentru aceasta, după validarea comenzii dumneavoastră, nu este posibil să modificați adresa de livrare.

Ce date personale folosește www.tyrespro.ro?

Vizitarea și consultarea magazinului online www.tyrespro.ro este posibilă fără a furniza date cu caracter personal. 

Atunci când efectuați o comandă, vă sunt solicitate următoarele informații pentru facturare:

  • Nume și prenume;
  • Adresă (țară, oraș, stradă, cod poștal);
  • Număr de telefon;
  • Adresă de e-mail;
  • CNP;
  • Nume companie (opțional). 

În ceea ce privește informațiile cu caracter nominal pe care e necesar să ni le comunicați pentru efectuarea unei comenzi, beneficiați de dreptul de acces și de rectificare conform legii românești. Obținerea acestor informații este necesară pentru a răspunde cererilor, întrebărilor și pentru a vă adresa, după caz, informații electronice prin e-mail. Doar în cazul în care v-ați dat acordul în mod explicit, aceste informații pot fi comunicate partenerilor TYRES PRO.

Fiecare client poate accede la informațiile care îl privesc și să le modifice sau suprime, după caz. De asemenea, fiecare vizitator poate să se opună, culegerii și prelucrării datelor sale. Pentru a vă exercita dreptul de opoziție, de rectificare și de corectare a datelor personale, adresați-ne în scris un e-mail la adresa topgtcinternational@gmail.com

Mai multe informații despre Politica de confidențialitate pot fi consultate la acest link: https://tyrespro.ro/privacy-policy/.

Cum pot să anulez o comandă?

Pentru o cerere de anulare a comenzii, vă rugăm să luați legătura cu serviciul clienți, la numărul de telefon 0741.092.533. Dacă comanda a fost deja expediată, în urma anulării comenzii, clientul va plăti costurile de retur, în valoare de 25 RON/anvelopă.

Comanda este incompletă sau doresc să semnalez o avarie. Cum procedez?

În funcție de numărul de anvelopelor comandate și de dimensiunea lor, puteți să primiți unul sau mai multe colete. Trebuie să vă asigurați că totalitatea coletelor primite corespunde comenzii dumneavoastră integrale. Este posibil ca pachetele sa nu ajungă toate în același timp, ci la un interval de 24 sau 48 de ore. În acest caz, trebuie să precizați pe bonul de livrare al primului colet „un singur colet livrat dintre cele X așteptate”.

În cazul în care coletul nu este conform comenzi dumneavoastră (ex.: produs lipsă, referință incorectă), este bine să refuzați coletul. Dacă, totuși îl acceptați, trebuie să specificați inconcordanțele pe bonul de livrare și să comunicați imediat ceea ce s-a întâmplat la serviciul clienți, la numărul de telefon 0741.092.533

Nu eram prezent în momentul livrării anvelopelor. Cum pot să primesc comanda?

În cazul în care nu sunteți prezent la adresa de livrare, curierul societății de transport are obligația de a reveni de 2 ori, conform contractului semnat.

Post a Comment

Cosul tau
× Buna ziua!